Dagens Träning

Helgen har ju varit magisk! Vi tog buss+liftkort till kungsberget i lördags och vädret var inget annat än magnifikt. Det var mycket folk men aldrig så att det blev jobbigt i liften. Däremot så var utbudet av restauranger riktigt kackigt. Tre sorters öl och inga pommes… buuuuu!

Jag hann med två rejäla vurpor också. En liten unge som åkte framför railsen så just när jag landa så kommer han farandes. Oskadda båda två, men just därefter gör jag en shifty som bara kan klassas som en av världens sämsta shifty och får för mycket luft under mig. Jag hinner tänka ”näää fan va dåligt det här kommer gå” och så BAAAM landa på röven och dunkar i skallen. Tack du söta fina gröna hjälm <3. Som sagt, gillar man att göra dumma saker, använd hjälm så kan man göra så många fler!

Weeeeeeeeeeeeeee

A post shared by Luis Rizo (@lusse) on

Anyway, Nu är det dags att införa en ny träningsform. Fick goda resultat av den förra under tre veckor men nu är det dags att göra kroppen mer flexibel.

Calisthenics träning står på schemat nu och det kommer vara fokus på det dom kommande veckorna.

Måndag blev helkroppspass. Det är fyra varv med minimal vila mellan övningar och 2 minuters paus mellan varven.

Uppvärmning 5 minuters crosstrainer, mjuka upp hanleder och axlar i cirka 5 minuter och sen köra igång

Cycle x4
– Pull ups x12
– Sit ups x30
– Bench dips x20
– V sit ups x15
– Pseudo Push ups x15
– Chin ups x10
– Plank 45 seconds
– Squats x15
– Decline push ups x15

Nedvarvning med 10 minuters lätt cardio

Totala tiden blev 27.30.

 

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.