Semester!!!!

Största utmaningen kommer att vara att skriva ner träningen 🙂 Man hittar på massa annat efter träningen och glömmer bort att bokföra. Missade igår, så nu sitter jag här innan dagens pass och skriver ner gårdagens träning.

Rygg

Giant set x3
– Barbell Deadlift x10
– Dumbbell Bent Over Row x10
– Barbell Shrugs
Giant set x3
– Chip ups x10
– Reverse Grip Lat PullDown
– Cable Seated Row
Dumbbell Standing Calf Raises 3×10

 

Idag gick vi upp lite tidigare för en besiktningsman skulle komma och kolla på vårat kök kl 7.30. Vi har nämligen fått vattenskada under diskmaskin, perfekt sådär inför semester.

blev iaf axlar idag och det är ju utan tvekan min svagaste muskelgrupp. Shit va man får kämpa här.

Cable Reverse Fly 3×15,10,10
Dumbbell Bent Over Delt Raise 3×15,10,10
Barbell Standing Military Press 3×15,10,10
Bus Driver 3×15,10,10
Dumbbell Shoulder Shrug 3×15,10,10
Weighted Sit ups 3×20,10,10

Tisdag och Torsdag så öppnar gymmet 9.30 och medans vi fortfarande jobbar så blir det helt enkelt ingen träning dom dagarna, så et blir vilodagar där istället och så kör vi på under helgen.

Idag var det armar och det kändes rejält!

Cable Standing Bicep Curls 3×10,5,5
Dumbbell One Arm Preacher Curl 3×10,5,5
Dumbbell Hammer Curls 3×10,5,5
Cable Seated Cable Overhead Pulls 3×10,5,5
Barbell Triceps Extension 3×10,5,5
Close Tricep Pushups 3×20,10,10 (bänk, fötter, knä)

Colombia vann mot Polen med 3-0 igår och det var en jäkla bra preworkout! Mycket glädje! Speciellt när Sverige torska mot Tyskland på ett sånt jäkla tråkigt sätt.

Måndag, ny vecka, men redan inne på dag2 av vecka2. Nu är det 15 rep, droppa vikt, 5 till, droppa vikt och så sista 5.

Dag 9:

Barbell Bench Press 3×15,5,5
Dumbbell Fly 3×15,5,5
Cable Incline Fly 3×15,5,5
Machine Decline Chest Press 3×15,5,5
Leg Raise 4×20

Glömmer alltid att skriva träningen när jag kör på helgerna. Vecka 2 av Kageds 8 week challenge börjar idag. Lite på samma nivå som förra veckan men nu är det mera dropsets. Så 8 rep, sänk, 8 rep till , sänk en sista gång och så sista 8. Detta ggr 3.

Dag 8:

Barbell Reverse Grip Betn OVer Row 3×8,8,8
Wide Grip Lat Pulldown 3×8,8,8
Dumbbell One Arm Row 3×8,8,8
Cable Seated Row 3×8,8,8
Seated Calf Raise 3×20,10,10

Dag 5 och första veckan avklarad av 8 week challenge. Det är riktigt sköna pass och det är kul med variation, efter dom åtta veckorna så blir det nog lite mera calisthenics för att shocka kroppen lite mera och utveckla mera rörlighet, känner på mig att jag kommer bli lite stelare av denna 🙂

Dag 5

Dumbbell Lying Rear Delt Raise 3×20
Barbell Rear Delt Row 3×20
Dumbbell One Arm Shoulder Press 3×20
Dumbbell Front Two Raise 3×20
Dumbbell Lateral Raise 3×20
Decline Crunches 4xfailure (40, 40, 24, 20)

HIIT 4 minuter lungt och 1 minut högt tempo x3

Dag 4 är armar och lite vader. Tyvärr hann vi inte med vader så det får vi ta igen antigen senare idag eller imorgon.

Dag 4

Cable Triceps PushDown 3×20
Dips 3xfailure (30,23,23)
Cable Standing Triceps Extension 3×20
Barbell Preacher Curl 3×20
Dumbbell Alternate Bicep Curls 3×18
Arnold sjuan/21s 3×21

Dag 3 av Kageds 8 week challenge. Det märks att det är mer utmattande än vanliga pass, är extra mör nu 🙂

Dag 3

Seated Leg Curl 3×20
Barbell Stiff-Legged Deadlift 3×20
Hack Squat 3×20
Leg Press 3×20

”Bara” fyra övningar men herregud vad det var tungt 😛

Dag 2 av 8 week challenge. Idag är det bröst och lite abs. Samma som igår, vikt där man orkar ta cirka 6-8 st och sen kör man på tills man når 20 (16 igår, 20 idag)

Dag 2
Barbell Bench Press 3×20
Dumbbell Fly 3×20
Machine Incline Chest Press 3×20
Machine Fly 3×20
Hanging Leg Raise 3xfailure (22,23,30 för mig)

Avsluta med HIIT. 4 minuter normal tempo och 1 minut hög tempo x3

http://kagedmuscle.com/ har börjat med ny 8 week challenge som vi självklart måste testa! Kommer inte gå in lika hårt som förra gången dock (det är för fan VM, jag kommer dricka bärs) men det blir gött att få nya övningar.

Dag 1
Hela första veckan handlar om att köra ut sig totalt. Man ska ha vikten man har för att klara 6-8 st. Sen blir det småvila och köra på tills man når 16.
Reverse Grip Lat Pull Down 3×16
Dumbbell Straight Arm Pullover 3×16
T-bar Row 3×16
Barbell Bent Over Row 3×16
Barbell Shrugs 3×20
Seated Calf Raise 3×30