Igår blev det lite cardio på kvällen, men inte nå tråkig cardio på gymmet utan underbara längdskidor! Tog ner vallarbänken(yes, this is a word) från vinden, tog fram vallan och drog på lite fästvalla. Jag hade lagt på glidvalla och allt för två år sen och sen åkte inte en enda gång 😛 Men tänkte att har man kass glid, så får man bra träning! 😀

På med skidorna och iväg till spåret! Det var helt underbart! Inget slår längdskidor för cardioträning alltså.

Blev en kortare runda, men ack så skönt!

Men det var igår det! Dagens träning blev rygg eftersom man ändå tjuvstarta lite på kvällen med längdskidorna 😉

Cable Seated Row 4×15
Barbell Deadlift 4×5
Machine Lat Pulldown 4×15
Pull ups 2×10
Full Range of Motion Lat Pulldown 4×15
Dumbbell one arm row 3×10

Blev lite knas idag med antal rep. Deadlift ville jag köra lite tyngre men strikta och pull ups… .ja… jag borde köra lite rehab eller nåt för jag får i stort sett alltid ont i axeln av att göra pullups. Uppenbarligen gör jag fel så jag får jobba på det.  Och så slutligen var det armrodd som jag bara hann tre set istället för fyra pga att tåget skulle gå helt enkelt 😛

Lilltånageln är jävligt lömsk… den är bara där, liten och söt. Den sköter sig själv. När dom andra klipps så ser den fortfarande bara gullig och liten ut. Sen helt plötsligt, när man har noll chans att åtgärda det, så blir den sylvass och går bärsärkargång på grann-tån.

Nåväl, nu när lilltån åter igen är skalperad så dröjer det väl ett tag till innan jag glömmer det och så händer det igen 😛

Från det ena till det andra, dagens pass blev axlar 🙂

Dumbbell Shoulder Press 4×15
Dumbbell Lateral Raise 4×15
Cable Rope Face Pull 4×15
Barbell Front Raise 4×15
Barbell Shrug 4×15
Superset x4
– Dumbbell Front Raise x15
– Dumbbell shoulder shrugs x15
Single Arm Landmine Shoulder Press 4×15

Att nöta 15 rep per set har tagit sin rätt 😛 Har helt ok med träningsvärk i stort sett överallt 🙂 Blir nog en vecka till och sen sänker jag repetitioner och ökar med vikter. Kanske kör lite intensiv funktionell träning mellan där. Och så vill jag valla skidorna och åka skidor… god damnit… så mycket man vill göra men man vill ju inte tappa gaaaaains! 😀

Dagens pass

Barbell Spider Curls 4×15
Dumbbell Alternate Hammer Curls 4×15
Dumbbell Alternate Seated Curl 4×15
Cable Standing One Arm Bicep Curl 4×15
Arnold sjuan (twentyones) 4×21
Cable Lying Bicep Curls 4×10 (var så tärd att jag bara orka med tior, borde ha sänkt…. woulda shoulda coulda….)

Dagens Muskelparti fick bli bröst. Men fy satan va jag kände i triceps sen i söndags. Fick verkligen vara strikt med att fokusera på bröstmusklerna för triceps var helt slutkörda 🙂

Passade på och testa en ny övning som @dbe81 tipsa mig om och det var minst sagt intressant!

Dumbbell Bench press 4×15
Cable cross over 4×15
Dumbbell incline fly 4×15
Weight plate bench press 4×15
Barbell bench press 4×15

Att avsluta med bänkpress var inte så roligt för egot. Höll på att dö med 50kg i sista settet. Kunde knappt få upp armarna. I’m gonna feel this in the morning 😛

Sportlovsvecka här i Knivsta. Får hoppas på någon härlig aktivitet men det är ju så sjukt dyrt att åka iväg dessa veckor. Blir förhoppningsvis att valla skidorna och köra lite längdskidor iaf 🙂

Idag startade vi veckan med lite benpress!

Barbell Front Squat 4×8
Barbell Squat 4×8
Leg Press x15
Superset x4
– Leg Extensions  x15
– Leg Curls x15
Calf press on leg press 4×15

Gymma på helgerna är som smådrygt. Oftast massa folk och man vill helst inte röra på sig ens. Men idag skuttade vi ner och körde en låååång pass.

Cable Overhead Tricep Extension 4×15
Cable Triceps Pushdown 4×15
Cable One Arm Tricep Extension 4×15
Weighted Tricep Dips 4×15
Close tricep pushups 4×15
Barbell Abs Rollout 4×15
Weighted Plate Russian Twist 4×15
Barbell standing wood chop Twist 4×15

Runda av med 30 minuter cardio på bandet.

 

Nu är jag helt slut, dags att crasha i soffan 😛

Laddade igår med ännu mer tårta och började leka med att redigera lite filmer igen. Nu när man fått en nyare hero så blir det extraroligt! Men jag filmade lite i vemdalen med gamla hero3an och la upp en liten snutt igår. Blir att leka mer till helgen.

 

Dagens pass såg ut så här:

Cable Seated narrow row 4×15
Cable Seated wide row 4×15
Machine lat pull down 4×15
Pull ups 4×10
Dumbbell one arm row with swing 4×10
Cable standing one arm row 4×15

Pepp!

Ooops…. det blev ingen träning alls igår. Ville faktiskt födelsedagsgymma men det går ju inte speciellt bra på morgonen. Blev firad ordentligt på morgonen istället och det är ju betydligt mysigare! 🙂

Lootet jag fick var amaaaazing

Som @hojken skrev  ”Det där vara de bästa presentöppning jag sett hos en 39-åring” och jag håller fan med! 😀

Sen när jag kom hem hade Sara fixat så fint med förrätt och vin och ja… det blev ingen träning. Jag svullade så mycket mat och dessert att jag inte kunde förmå mig att köra ben idag. Det hade inte slutat bra 😛 Så istället fick det bli axlar!

 

Dumbbell Shoulder Press 4×15
Dumbbell Lateral Raise 4×15
Cable Rope Face Pull 4×15
Barbell Front Raise 4×15
Smith Machine Shrugs 4×15
Superset x4
– Dumbbell Front Raise x15
– Dumbbell Shoulder Shrugs x15

 

Och från och med idag blir det att bli mer strikt med kosten. Nu jävlar!

Ska man bli grov så får man träna som dom grova! Tacke Danne (@dbe81) för träningsschemat!

Och inte bara att man får ett schysst schema att testa på, så har man en sån jäkla bra träningspartner!

Spidercurls 4×10
Seating Hammer Curls 4×15
Seating Bicepcurls 4×15
Seating Cable one arm bicep curls 4×15
”Arnold sjuan” (även kallad 21an) 3×21

Sista veckan som 38 åring då! Kommer dinga 39 närsomhelst vilket iofs känns väldigt overkligt. Kommer få en träningsschema av en kompis senare i veckan som jag kommer testa, alltid bra med variation och inspiration! Men till dess kör jag lite spontana övningar.

Idag blev det bröst och axlar.

Barbell Bench Press 5×5
Dumbbell bench press 5×8
Dumbbell fly 3×10
Superset x4
– Barbell shrugs x10
– Dumbbell alternate front raises x10
Superset x4
– Cable inner chest press x10
– Dumbbell lateral raises x10
Superset x4
– Barbell Standing Military Press x10
– Cable one arm lateral raise x10
Ring pushups 3×20
Superset x4
– Single-arm Landmine shoulder press x10
– Dumbbell shoulder shrugs x20