Dag 5 och första veckan avklarad av 8 week challenge. Det är riktigt sköna pass och det är kul med variation, efter dom åtta veckorna så blir det nog lite mera calisthenics för att shocka kroppen lite mera och utveckla mera rörlighet, känner på mig att jag kommer bli lite stelare av denna 🙂

Dag 5

Dumbbell Lying Rear Delt Raise 3×20
Barbell Rear Delt Row 3×20
Dumbbell One Arm Shoulder Press 3×20
Dumbbell Front Two Raise 3×20
Dumbbell Lateral Raise 3×20
Decline Crunches 4xfailure (40, 40, 24, 20)

HIIT 4 minuter lungt och 1 minut högt tempo x3

Dag 4 är armar och lite vader. Tyvärr hann vi inte med vader så det får vi ta igen antigen senare idag eller imorgon.

Dag 4

Cable Triceps PushDown 3×20
Dips 3xfailure (30,23,23)
Cable Standing Triceps Extension 3×20
Barbell Preacher Curl 3×20
Dumbbell Alternate Bicep Curls 3×18
Arnold sjuan/21s 3×21

Dag 3 av Kageds 8 week challenge. Det märks att det är mer utmattande än vanliga pass, är extra mör nu 🙂

Dag 3

Seated Leg Curl 3×20
Barbell Stiff-Legged Deadlift 3×20
Hack Squat 3×20
Leg Press 3×20

”Bara” fyra övningar men herregud vad det var tungt 😛

Dag 2 av 8 week challenge. Idag är det bröst och lite abs. Samma som igår, vikt där man orkar ta cirka 6-8 st och sen kör man på tills man når 20 (16 igår, 20 idag)

Dag 2
Barbell Bench Press 3×20
Dumbbell Fly 3×20
Machine Incline Chest Press 3×20
Machine Fly 3×20
Hanging Leg Raise 3xfailure (22,23,30 för mig)

Avsluta med HIIT. 4 minuter normal tempo och 1 minut hög tempo x3

http://kagedmuscle.com/ har börjat med ny 8 week challenge som vi självklart måste testa! Kommer inte gå in lika hårt som förra gången dock (det är för fan VM, jag kommer dricka bärs) men det blir gött att få nya övningar.

Dag 1
Hela första veckan handlar om att köra ut sig totalt. Man ska ha vikten man har för att klara 6-8 st. Sen blir det småvila och köra på tills man når 16.
Reverse Grip Lat Pull Down 3×16
Dumbbell Straight Arm Pullover 3×16
T-bar Row 3×16
Barbell Bent Over Row 3×16
Barbell Shrugs 3×20
Seated Calf Raise 3×30

Skulle bara köra triceps idag men körde pyttelite annat också.

Barbell Deadlift 4×12
Cable Rope Triceps Pushdown 3×8
EZ Bar Triceps Extension 3×8
Reverse T-bar Dips 3×8
Olympic Ring Dips 3×12
Dumbbell Tricep Kickback 3×8
Dumbbell Lying Triceps Extension 3×8
Dumbbell Front Two Raise 3×8
Barbell AB Rollout on Knees 3×20

Hade noll kraft idag…. fyfan va tråkigt det är när man måste gå ner i alla vikter för att knappt ens kunna slutföra övningarna. Men men…. det vänder och man får ta såna förluster som en lärdom.

Barbell Bench Press 4×5
Dumbbell Bench Press 4×5
Dumbbell Fly 3×8
Cable Lower Chest Raise 4×10
Superset x4
– Barbell Standing Military Press 4×8
– Cable One Arm Lateral Raise 4×8
Superset x2 (hann inte med dom två sista….)
– Barbell Front Raise x8
– Dumbbell Lateral Raise x8

Varit lite mycket på jobbet så jag har inte hunnit skriva träningsdagboken, så idag fick jag lägga in dagarna i efterskott.
Igår gick Ebba ut sexan så vi gick och åt finlunch och gick även på Jurassic World på bio. Vi lyckades äta all popcorn och en kinapuffspåse innan filmen ens börjat och sen en gott och blandat påse under filmens gång. Efter det var det team-middag så när jag väl kom hem var jag prooooppmätt!

Vakna 1 på natten och fick ta en samarin. Hann med tre toabesök innan gymmet och en när jag väl kom dit. Men det gick ok att träna ändå 🙂

Rygg!

Cable One Arm Seated Row 4×8
Barbell Bent Over Row 4×8
Pull ups 3×10
Machine Lat Pull Down 4×8
Dumbbell One Arm Row 4×8

Tanken var att jag skulle köra armar men istället blev det enbart biceps 😛

Arnold sjuan x3
Barbell Curl 3×8
Barbell Preacher Curl 3×8
Dumbbell Hammer Curls 3×8
Dumbbell Alternate Bicep Curl 3×8
Chin Ups 3×10
Cable Close Grip Curl 4×8
Cable Standing One Arm Bicep Burl 3×8