Dagens Träning

Spread the love

Japp….. jag kan se in i framtiden. Jag kommer inte kunna gå imorgon eller på övermorgon. GG!

Idag så hade jag äran att gymma med Mr Munck himself, skaparen av MDForce.

Så med det sagt så fick jag en rejäl träningspass där det var fokus på formen mer än vikten. Jag kommer vara öm på ställen jag inte visste fanns. Det handlar om att shocka kroppen och idag så lyckades jag verkligen med det.

Övningarna var följande:

Squats 3×10
Front Squats 3×12
Dumbell side squats 3×8
Dumbell Bench one leg squat 3×8
”Finnen” 3×10
Seated calf raise 3×20

Började med vanliga squats 3×10, men det var för att Munck körde marklyft, som jag redan hade betat av igår.

Front Squats är något jag inte riktigt gillat, mest för att jag inte riktigt förstått formen för det men med Muncks hjälp så kunde jag hitta den och daaaamn vad det tog bra!

Dumbell side squats påminde lite om karate pose. Tanken är att benet som jobbar aldrig vilar utan är i ständig arbete samtidigt som vilobenet är rak till 100% under övningen.

Dumbell bench one leg squat är den gamla hederliga men munck la till en vridningsmoment som hjälpte till att hålla bålen mer stabil.

”Finnen” är när man låser fötterna (Ribbstol, en kompis, en bänk) och låter kroppen falla frammåt och baksidalår och rumpan ska lyfta upp dig igen. Man tar hjälp av en pilatesboll för att ge det lilla stödet man behöver men det viktiga är att gå så långt man kan gå utan att behöva ta så mycket hjälp av bollen. Viktigt att fokusera på baksidalår och rumpan. Tar det i ryggen? Then you’re doing it wrong.

Seated calf raise är den vanliga vadpress maskinen.

 

Slutligen så stretchade vi ordentligt (något som jag faktiskt brukar skippa, vilket är idiotiskt) men jag kunde knappt ta mig upp för trapporna sen 🙂 Blir en spännande helg helt enkelt.

Leave a Reply

Please Login to comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

  Subscribe  
Notify of